State of the Art. Formative Research in Higher Education State of the Art. Formative Research in Higher Education
Main Article Content
Abstract
The present State of the Art is the result of a qualitative documentary research, carried out by the students of the Basic Education Career of the Technical University of the North. The main objective of the article was to investigate the evolution of formative research in the Higher education through the methodology of a state of the art to finally develop an interpretation from different dimensions, for this reason documents published in different countries on this subject and in different fields have been taken into account. The research was carried out in two stages corresponding to the heuristic and hermeneutic methods, in the first stage an information gathering of different scientific articles and books in digital format was made, in the second stage an analysis of what was investigated was carried out, and finally interpreted the results obtained from books and magazines, as main results were obtained that formative research is a primary area in higher education but still has certain shortcomings in its application, therefore it is concluded that in higher education institutions research it must be a transversal axis during all levels of study.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores transfieren los derechos de publicación a la revista en todos sus formatos y medios digitales.
En lo referente al Copyright CC BY-NC-SA 4.0 Esta revista está bajo una licencia de https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.
Usted es libre de:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar: remezclar, transformar y construir sobre el material
- El licenciante no puede revocar estas libertades siempre y cuando usted siga los términos de la licencia.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución: debe dar el crédito apropiado, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se hicieron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o a su uso.
- No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
- ShareAlike - Si remezcla, transforma o construye sobre el material, debe distribuir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que la licencia permita.
Avisos:
No tiene que cumplir con la licencia para los elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
No se dan garantías. Es posible que la licencia no le dé todos los permisos necesarios para su uso previsto. Por ejemplo, otros derechos como la publicidad, la privacidad o los derechos morales pueden limitar la forma en que utiliza el material.