Motivación hacia la profesión docente en la Enseñanza Secundaria
Main Article Content
Abstract
En este trabajo se pretende, como objetivo general, aproximarse a los aspectos motivacionales que conllevaron a
la realizaci.n del M.ster de Profesorado en Educaci.n Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formaci.n Profesional
y Ense.anza de Idiomas (MPES) organizado por la Universidad de Santiago de Compostela (Espa.a) en
el campus de Lugo. Para llevar a cabo el trabajo, se sigui. una metodolog.a cuantitativa empleando el cuestionario,
previamente sometido a valoraci.n por parte de expertos, como instrumento de recogida de informaci.n.
Participaron un total de 48 alumnos pertenecientes a dicho m.ster durante el curso acad.mico 2016-2017, de
los cuales el 40% son varones y el 60% mujeres. En general, el perfil predominante de la muestra es el de mujer
ingeniera de entre 24 y 25 a.os de edad, reci.n titulada y sin experiencia laboral. Los resultados muestran que la
intenci.n de ser docente es la que impulsa en mayor medida la realizaci.n de esta formaci.n (85%), al mismo
tiempo que se constata la creencia acerca de que la vocaci.n y la formaci.n continua son aspectos importantes
para llegar a ser un buen docente.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The authors transfer the publication rights to the journal in all its formats and digital media.
Regarding Copyright CC BY-NC-SA 4.0, this journal is under a license of https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.
You are free to:
Share: copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt: remix, transform, and build upon the material
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
1. Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
2.Non-Commercial:You may not use the material for commercial purposes.
3. ShareAlike: If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
4.No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or when your use is permitted by an applicable exception or limitation.
No warranties are given. The license may not grant you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.
LEGAL CODE CC BY-NC-SA 4.0