español
Main Article Content
Abstract
This research arises from the need to implement new pedagogical models in the teaching-learning process of a second language. For this reason, the general objective of this research is to analyze the incidence of the Flipped Classroom Model in the grammatical development of the English language in the students of the First (BGU) of the National Experimental Co-ed High School "Amazonas" in Quito, Ecuador. The focus of the present investigation is qualitative-quantitative, including a non-experimental design, within a descriptive level. The modality of the research is socio-educational with a documentary and field research because the information of the variables is collected through other sources. Additionally, the techniques and instruments for data collection are an interview-open questions guide aimed at teachers, and, on the other hand, an observation is applied to the students. According to the results obtained from the analysis and interpretation of the instruments, it is concluded that the Flipped Classroom model contributes significantly to the grammatical development of the English language. In this sense, a course on technological tools based on the Flipped Classroom model is proposed.
KEY WORDS: PEDAGOGICAL MODELS, TEACHING-LEARNING PROCESS, FLIPPED CLASSROOM MODEL, GRAMMATICAL DEVELOPMENT, MEANINGFUL LEARNING
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores transfieren los derechos de publicación a la revista en todos sus formatos y medios digitales.
En lo referente al Copyright CC BY-NC-SA 4.0 Esta revista está bajo una licencia de https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.
Usted es libre de:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar: remezclar, transformar y construir sobre el material
- El licenciante no puede revocar estas libertades siempre y cuando usted siga los términos de la licencia.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución: debe dar el crédito apropiado, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se hicieron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o a su uso.
- No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
- ShareAlike - Si remezcla, transforma o construye sobre el material, debe distribuir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que la licencia permita.
Avisos:
No tiene que cumplir con la licencia para los elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
No se dan garantías. Es posible que la licencia no le dé todos los permisos necesarios para su uso previsto. Por ejemplo, otros derechos como la publicidad, la privacidad o los derechos morales pueden limitar la forma en que utiliza el material.