Español
Main Article Content
Abstract
Sensory Integration (SI) constitutes the child's ability to feel, understand and organize the sensory information coming from his body and his environment. This information is transmitted through the sensory systems (vision, touch, smell, taste and hearing), as well as through the vestibular and proprioceptive systems. The need arises then to analyze the experiences of application of Sensory Integration within the classroom to work with children with disabilities. In addition, identify the different applications of Sensory Integration, describe how it contributes to integral development and propose educational strategies to contribute to the management and strengthening of it in children with disabilities. The theoretical construction of this work is carried out through an investigation with a qualitative approach through the bibliographic or documentary review and subsequent analysis of the most relevant scientific articles and investigations and references of the central motive of this investigation, which finally lay the foundations and the theoretical foundation regarding the importance of promoting Sensory Integration for integral development, since the results of this research highlight that a correct application of sensory integration activities generates positive effects in activities of daily life, in school activities and in self-care of children with disabilities.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores transfieren los derechos de publicación a la revista en todos sus formatos y medios digitales.
En lo referente al Copyright CC BY-NC-SA 4.0 Esta revista está bajo una licencia de https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.
Usted es libre de:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar: remezclar, transformar y construir sobre el material
- El licenciante no puede revocar estas libertades siempre y cuando usted siga los términos de la licencia.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución: debe dar el crédito apropiado, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se hicieron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o a su uso.
- No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
- ShareAlike - Si remezcla, transforma o construye sobre el material, debe distribuir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que la licencia permita.
Avisos:
No tiene que cumplir con la licencia para los elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
No se dan garantías. Es posible que la licencia no le dé todos los permisos necesarios para su uso previsto. Por ejemplo, otros derechos como la publicidad, la privacidad o los derechos morales pueden limitar la forma en que utiliza el material.