Study on educational leadership in the directors of the Julio María Matovelle Educational Unit of Puerto Bolívar
Main Article Content
Abstract
The present study seeks to reveal the existing interrelationships between directors, teachers, students, and representatives of the Julio Matovelle Educational Unit of the Puerto Bolívar parish, Machala Canton, where it has been observed that these are influenced by the type of leadership of the scholar management. The research was carried out with a quantitative methodology for the analysis of data on behaviors and opinions of directors, teachers, parents, and students, through the Vanderbilt questionnaire adapted to Spanish on educational leadership. In the results, it is observed that the criteria of teachers and administrators on the quality of teaching, the culture of learning, and professional work differ with respect to those expressed by students and parents, while with respect to the relationship with the community there are matches. It has been concluded that managers tend to assume educational management as their own responsibility, where sometimes the criteria and needs of the students are not included, while on the part of the parents there is confidence in what the institution can do. for the education of their children, however, there are unsatisfied needs that do not have spaces for approach and dialogue to be exposed or solved.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores transfieren los derechos de publicación a la revista en todos sus formatos y medios digitales.
En lo referente al Copyright CC BY-NC-SA 4.0 Esta revista está bajo una licencia de https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.
Usted es libre de:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar: remezclar, transformar y construir sobre el material
- El licenciante no puede revocar estas libertades siempre y cuando usted siga los términos de la licencia.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución: debe dar el crédito apropiado, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se hicieron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o a su uso.
- No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
- ShareAlike - Si remezcla, transforma o construye sobre el material, debe distribuir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que la licencia permita.
Avisos:
No tiene que cumplir con la licencia para los elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
No se dan garantías. Es posible que la licencia no le dé todos los permisos necesarios para su uso previsto. Por ejemplo, otros derechos como la publicidad, la privacidad o los derechos morales pueden limitar la forma en que utiliza el material.