Intensive reading with literature text in the EFL classroom for developing the Intercultural Competence
Main Article Content
Abstract
This study aims to develop the Intercultural Competence (IC) through intensive reading using literature texts. It was developed in the School of Language Teaching of the Faculty of Philosophy, Literature and Sciences of the Education at Universidad Técnica de Manabí, concretely with the students of the first semester. The study consisted of including an intensive reading technique to reading a literature masterpiece from William Shakespeare called The Tempest to analyse the cultural context of the story and contrast it with the local culture. With this, it was intended that students can establish similarities and differences between the local culture and the context of the story. Also, students clarified stereotypes that had formed throughout the reading. In conclusion, the students' interest in differentiating the facts of the story with everyday situations within the Ecuadorian context could be observed. Likewise, the stories could be related to events that occurred in other regions of Latin America. On the other hand, this process helped to increase the vocabulary and fluency to talk about daily situations related to the stories read in the classroom and therefore, to develop intercultural competence.
Downloads
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores transfieren los derechos de publicación a la revista en todos sus formatos y medios digitales.
En lo referente al Copyright CC BY-NC-SA 4.0 Esta revista está bajo una licencia de https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.
Usted es libre de:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar: remezclar, transformar y construir sobre el material
- El licenciante no puede revocar estas libertades siempre y cuando usted siga los términos de la licencia.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución: debe dar el crédito apropiado, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se hicieron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o a su uso.
- No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
- ShareAlike - Si remezcla, transforma o construye sobre el material, debe distribuir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que la licencia permita.
Avisos:
No tiene que cumplir con la licencia para los elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
No se dan garantías. Es posible que la licencia no le dé todos los permisos necesarios para su uso previsto. Por ejemplo, otros derechos como la publicidad, la privacidad o los derechos morales pueden limitar la forma en que utiliza el material.