the Difficulties in teaching - learning statistics and probability: A student perspective.
Main Article Content
Abstract
The teaching of statistics and probability in Ecuadorian high school is based on the development of skills focused on the resolution and interpretation of problems, which currently faces difficulties by showing low results in the evaluations at the end of secondary education. The objective of this research is to identify the difficulties faced by the teaching-learning process of statistics and probability to assess the state of secondary education in the canton of Ibarra, province of Imbabura - Ecuador. This is a quantitative research of descriptive-correlational and cross-sectional nature; the population studied was 362 students through a previously elaborated survey. Through the Chi-square hypothesis test it was found that there is a relationship between cognitive learning difficulties and the didactics applied by the teachers (p<0.05); while there is no relationship between the attitude towards learning and the didactics applied by the teacher (p>0.05). It is concluded that cognitive learning difficulties are presented by the application of traditional teaching methods and techniques that trigger superficial knowledge.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores transfieren los derechos de publicación a la revista en todos sus formatos y medios digitales.
En lo referente al Copyright CC BY-NC-SA 4.0 Esta revista está bajo una licencia de https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.
Usted es libre de:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar: remezclar, transformar y construir sobre el material
- El licenciante no puede revocar estas libertades siempre y cuando usted siga los términos de la licencia.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución: debe dar el crédito apropiado, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se hicieron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o a su uso.
- No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
- ShareAlike - Si remezcla, transforma o construye sobre el material, debe distribuir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
- Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que la licencia permita.
Avisos:
No tiene que cumplir con la licencia para los elementos del material en el dominio público o cuando su uso esté permitido por una excepción o limitación aplicable.
No se dan garantías. Es posible que la licencia no le dé todos los permisos necesarios para su uso previsto. Por ejemplo, otros derechos como la publicidad, la privacidad o los derechos morales pueden limitar la forma en que utiliza el material.